Forum - użytkownicy online:
Caldwellaq4v,2 Gości

 
Dodaj odpowiedź

enix

offline
licealista(R)

postów 93

enix

Korzystanie z CRM w systemie

post# 2406 napisano: 6 lat temu

 

CRM to w skrócie Customer Relationship Management - Zarządzanie relacjami z klientami. Ten modny w ostatnich latach termin jest dość obszernie opisany, polecam opis w wikipedii. Skupmy się jednakże na praktycznym wykorzystaniu takiej funkcjonalności w naszym systemie, gdzie CRM będzie po prostu wbudowaną funkcją. Wyobraźmy sobie praktyczne problemy z naszej pracy, w których CRM może nam pomóc, oto przykłady tradycyjnych problemów przed wdrożeniem CRM:
1/ w styczniu nasz handlowiec rozmawia z potencjalnym klientem, panem X. W trakcie rozmowy handlowiec uzyskuje wiele cennych informacji - na temat branży, preferowanego budżetu, zasięgu kampanii, okazuje się także, że klient będzie zainteresowany kampanią od marca i prosi o telefon handlowca właśnie 1 marca. Handlowiec wpisuje sobie przypomnienie do telefonu.
wariant 1 - gubi telefon. Problem.
wariant 2 - pod koniec lutego handlowiec idzie na zwolnienie lekarskie. Problem - brak obiecanej rozmowy
wariant 3 - klient pod koniec stwierdził że jednak warto już teraz zarezerwować kampanię, ale zapodział gdzieś wizytówkę handlowca, więc na stronie www naszej firmy znalazł telefon do biura i dzwoni, odbiera miła pani. Klient mówi że z handlowcem ma już wszystko ustalone przedstawiając się. Problem, pani nie co było ustalone.
2/ Idą święta. W ostatnim roku mieliśmy sporo klientów, wiemy że większość zostawiła nam nieco grosza, ale część z nich naprawdę dała zarobić. Cenni są wszyscy, ale Ci drudzy wymagają szczególnej troski. Warto do tej grupy wysłać szczególne kartki okolicznościowe a może także złożyć życzenia osobiście ? Problem... którzy to są ?
3/ Klient chce rozbić kampanię roczną na 12 faktur comiesięcznych. Klientów takich jest coraz więcej. Problem - w drugiej połowie roku Pani Zosia w naszej firmie nie ma czasu iść do toalety w ostatni dzień miesiąca bo przekopuje wszystkie umowy żeby wystawić odpowiednią fakturę.
4/ Klienci płacą różnie. Mamy więc zaliczki, wpłaty wstępne, wpłaty odroczone, terminy płatności itd. Czasem wystarczy przypomnienie mailem. Problem - Pani Zosia dziś wystawia faktury a jutro idzie na zasłużony urlop. Ponadto nie może obdzwonić każdego bo musiałaby ślęczeć przy wyciągu z konta bankowego i każdego wertować anie ma czasu na to.
5/ Klient nie płaci dość uporczywie. W umowie mamy zapis, że opóźnienie powyżej 2 tygodni w płatności zawiesza realizację kampanii. Zosia pilnie śledzi kiedy ten mija w odniesieniu do spóźnialskich. Problem - Zosia ma coraz więcej obowiązków na głowie.
6/ Klient pyta handlowca za co otrzymał fakturę zeszłomiesięczną. Ale wówczas klient był pod opieką innego handlowca. Problem, handlowiec musi odroczyć udzielenie odpowiedzi na to pytanie.
7/ Klient wykupił kampanię 5 miesięczną. Potencjalny problem, czy handlowiec odezwie się w odpowiednim czasie z propozycją kontynuacji kampanii ? Czy uzyska informację zwrotną jak przebiegała i z jakim skutkiem kampania dotychczasowa ? Czy te informacje zatrzyma dla siebie czy będą dostępne dla wszystkich potrzebujących je w firmie osób ?
8/ Handlowiec rozpoczyna rozmowę z klientem, klient przerywa mu i pyta ile razy dziś jeszcze będzie rozmawiał z handlowcami z naszej firmy. Problem - nasz kolega handlowiec mówi - Czesiu, przecież mówiłem Ci miesiąc temu że będę dzwonił do firmy X !
Przykładów można podać z 1000. Czy rozpoznajecie znajome sytuacje ? Czy chcielibyście aby system uporządkował to wszystko i zapobiegł wszystkim tym problemom ?

ppilas

offline
Belfer(TR)

postów 649

ppilas

Korzystanie z CRM w systemie

post# 3157 napisano: 5 lat temu

 

Pamiętam rozmowę odnośnie CRM-u i czy BoardConnect posiada tzw. "wtyczkę" do połaczenia z zewnętrznymi aplikacjami CRM. Do chwili obecnej tego nie było, jednak wdrażamy taką możliwość i uważam ,że faktycznie może to przynieść w przyszłości wymierne korzyści. Takie rozbudowane narzędzie z kilkoma modułami typu klient, szanse sprzedaży, notatki z rozmowy, kalendaż alarmy, faktury, zaliczki zapłaty itd, itd będzie w przyszłości standartem i zapomnimy o tym jak się zapomina, bo system nam wszystko przypomni

wszystko co nas otacza ma sens, tylko jeszcze nie wiemy jaki - choć z dnia na dzień....

enix

offline
licealista(R)

postów 93

enix

Korzystanie z CRM w systemie

post# 3165 napisano: 5 lat temu

 

To super, my (BIGformat.TV) też rozwijamy intensywnie nasze oprogramowanie i z pewnością integracja da dobre rezultaty. Postanowiliśmy iść własną ścieżką rozwoju software-u, ale oczywiście chcemy integrować się z innymi platformami.

kanisiol

offline
przedszkolak(TR)

postów 8

User has not uploaded an avatar

Korzystanie z CRM w systemie

post# 3596 napisano: 1 rok temu

 

Świetne są takie systemy. Pamiętam jak tego nie było. Praca w firmie wyglądała o wiele inaczej czyt. gorzej.

 

Musisz się zalogować, aby móc pisać.





© Copyright 2014 – Telebimy reklamowe i Ekrany led w Polsce - Ledboard.pl.